סוצ'י: קפיצה קטנה אך גדולה לרוסיה

    קובי פינקלר No Comments on סוצ'י: קפיצה קטנה אך גדולה לרוסיה

    כשמחברים שמש, עץ דקל חוף ים והרים נישאים מקבלים מילה אחת, סוצ'י. | בגובה של 540 מטר מעל לפני הים שוכנת לה העיר סוצי' – העיר הארוכה ביותר באירופה

    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במעלה ההר, צפונית-מזרחית לעיר. שוכן רכס הרי הקווקז המערבי  המתנשא לגבהים שמעל 3,000 מטר וקיבלתם תמונה מושלמת. מהיכן בא השם בוודאי מסקרן גם אתכם, אז השם, סוצ'י, אולי נשמע מוזר ומקורו בעם הצ'רקסי ששכן באזור.

    אם מחפשים כבר בהתחלה קשר לישראל, אז כדאי לדעת שמרבית היושבים בכפרים הצ'רקסים בארץ מוצאם מסוצ'י. המראה הנשקף ממרכז העיר מרהיב ביופיו. מצד אחד פרוש הים השחור, מהצד השני נראים למרחוק פסגותיהם המושלגות של הרי הקווקז. התיירות מרוסיה לישראל מתאוששת. גם להיפך.

    על רקע עליה של 35% בכניסות תיירים מרוסיה מתחילת השנה, נחנך,  גם קו טיסה חדש של חברת התעופה הרוסית אורל איירליינס ממוסקבה ומסוצ'י לתל אביב. אורל היא חברת תעופה נוספת המצטרפת לגל חברות התעופה החדשות הפועלות בישראל בעידוד משרד התיירות "שמנו לנו כמטרה להביא לישראל קווי תעופה ישירים מוטי תיירות נכנסת, ואנו אכן עדים לתנופה בלתי רגילה של חברות תעופה המגיעות לישראל ומביאות עמן תיירים במספרים שוברי שיאים" אומר שר התיירות.

    אבי נחום, מנכ"ל מסחרי בחברת "מונה טורס", נציגת Ural Airlines בישראל מסביר ש"חברת Ural Airlines מאפשרת לצרכן הישראלי טיסות למגוון יעדים ברוסיה לרבות טיסות פנימיות במטוסים חדישים, בשעות נוחות ומחירים אטרקטיביים".

    החברה המיוצגת בלעדית בישראל בידי חברת מונה טורס   טסה כמובן גם לסוצ'י ונוחתת בשדה התעופה הבינלאומי, המרוחק כ 22 ק"מ ממרכז העיר.

    נסיעה בת כשעה מובילה אותנו אל בסיס האם שלנו לשבוע הקרוב במלון הכשר  והמפואר 5 RADISSON BLU ROSA KHUTOR. המלון החדש ולצידו "פארק אין", שנפתחו  רק לפני שלוש שנים, מציעים שירות מהגבוהים בעולם.

    חשבתי שבאתי לרוסיה, עולם שלישי. טעיתי בגדול. יחס נפלא, אין טיפה אנטישמיות. יש פה רק רוסים ו..יהודים.

    במלון לובי מפואר ואולמות בעיצוב מודרני, חדרים מאובזרים והמצוידים ברמה הגבוהה ביותר וכולם משלבים נוחות ופונקציונאליות. הכל כדי להתארגן לטיולים ולפעילויות.

    מי שאחראית לכל אלו באופן בלעדי היא “אסיה טרוול” שטסה לאזור כבר 12 שנה והכל על בסיס פנסיון מלא הכולל ארוחות עשירות וכשרות למהדרין המוגשות ע”י מיטב השפים המקומיים (אלכס השף מדהים ביכולות שלו להפיק כל פעם משהו מחדש) והכל בשילוב שפים קונדיטורים שמציעים שפע ומגוון של מעדנים תחת פיקוחו של המשגיח המסור שמעון חיימוב ונותן ההשגחה הכשרה למהדרין הרה”ג משה נחשוני שליט”א. לא פלא שכבר אלפים היו פה וזה בהחלט היעד הבא בתיירות הכשרה למהדרין.

    ועכשיו לדרך. צוות ההדרכה כבר מוכן ולא בכדי עשינו את הטיסה בת השעתיים וחצי לאזור.

    המקום מדהים בכל קנה מידה.  בשל גודלה הגאוגרפי העצום, העיר סוצ’י מחולקת לארבעה רבעים. אינספור מתחמי בילויים, גנים ירוקים, שדרות ססגוניות, אתרי היסטוריה, ועוד. כאן אפשר להבין על התכונות המיוחדות אודות משבי הרוח מהים השחור הנחשבות לבעלי כוחות מרפא, המים החמים ומגוון רחב של שירותי תיירות המושכים לעיר מבקרים רבים.

    נקודות חשובות לביקור הם בניין הטרמינל הימי, תחנת הרכבת של סוצ’י ומוזיאון האומנות, בניין תיאטרון הקיץ ותיאטרון החורף והכפר האולימפי שאירח את אולימפיאדת החורף 2014, אחת האולימפיאדות היקרות שהושקעו מיליארדים רבים להצלחתה.

    עוד המלצות באזור (תלוי בעונה כמובן).

    רוזה חוטור

    עיירת בתי מלון, המוקפת הרים ויערות, לצד נופים עוצרי נשימה הנותנים תחושה של אווירה פסטורלית מיוחדת במינה.

    סקאי-פארק

    מחפשים אתגר? בסקאי-פארק AJ HACKETT SOCHI – אטרקציות גובה מבית בנג’י. הפארק ממוקם בגן הלאומי של סוצ’י, בלב יער עתיק שגדלים בו צמחים מסוג טקסוס מעונב, יסמין וצמחים נדירים נוספים. במקום מרכזי בפארק נמתח גשר החבלים הארוך בעולם SKYBRIDGE שאורכו 439 מטרים.

    טיול עוצר נשימה הכולל  נופים מדהימים בגובה 207 מטרים – מצד אחד נגלים הרי קווקאז ומהצד השני – חוף הים השחור. בשטח סקאי-פארק נמצא גם פארק החבלים Mowgli, מצפה עם נופים מדהימים, מוזיאון אינטראקטיבי של קפיצות הבנג’י עם מוצגים מכל העולם, קיר טיפוס ששטחו 1,200 מ”ר המתנוסס לגובה של 18 מטרים, ומתקני גובה.

    כאן נמצא בנג’י אחד הגבוהים בעולם בגובה 207 מטרים ועוד אחד בגובה 69 מטרים. בנוסף תמצאו בפארק “נדנדת” SochiSwing) 170 מטרים) ו-MegaTroll (באורך 700 מטרים).

    הגן הבוטני ואקואנריום

    הגן הבוטני  שהוא מהמפורסמים ברוסיה, הוא מעין מוזיאון שמרוכזים בו מיני צמחים רבים לא רק מקווקאז אלא גם ממדינות עולם רבות ובו כ-1,600 מינים וסוגי צמחים מרחבי תבל. הגן נבנה במתכונת הגנים המדורגים (גני טרסות) הצרפתיים-איטלקיים של סוף המאה ה-19. באופן קבוע נוספו לאוסף מינים חדשים. מוקד משיכה מיוחד הוא העץ מטסקוויה. בעונות השנה השונות חיים כאן מ-14 עד 27 סוגי דגים מהים השחור.

    בהמשך  נוסעים לכיוון האקואנריום כשהתצוגה כוללת אגמי מים מתוקים המפיקים קול שכשוך נעים, גשרים, יערות פרא ומפלים.

    החלק המרהיב ביותר של הסיור הוא ביקור בתוך מנהרה אקרילית באורך 44 מטרים הנמצאת עמוק מתחת למים. מסלול המנהרה עובר דרך ריף הררי ונקרות, חולף על פני מודל אוניה שטבעה ומגיע עד לים הפתוח. הסיור באזור הים מסתיים בלגונה השורצת טריגונים מסוגים שונים וכרישים בינוניים. בנוסף נמצא במקום אקווריום פתוח ובו בעלי חיים האופייניים לאזור החוף.

    טבעת הזהב של אבחזיה

    הביקור מתחיל בגגרה – עיר נופש קטנה ומסבירת פנים.

    לא הרחק משם, פיצונדה שגם היא היא עיירת נופש. בשונה מגגרה פיצונדה ממוקמת בשפלה. ההרים מתחילים כאן במרחק 10 קילומטרים מהחוף. הודות לכך האקלים בפיצונדה לח קצת פחות. גם בשיאו של הקיץ הודות לרוח הקרירה המגיעה מהים ולשדרות האורן והברושים נשמר בפיצונדה מזג אוויר נעים. הים במפרץ פיצונדה הוא הנקי והצלול ביותר שבין חופי הים השחור.

    הנקודה הבאה במסלול הוא אגם ריצה – אתר התיירות הפופולארי ביותר הנמצא בגובה 950 מטר מעל פני הים. הדרך אל האגם עוברת בין ההרים וממנה נגלה נוף עוצר נשימה בינות נחלים השוצפים לנקיקי הסלעים.

    תחנת העצירה בהרים על הגדה של האגם הכחול. המים באגם קפואים! בשיאו של חום קיץ טמפרטורת המים היא שבע מעלות, עומק האגם – 76 מטרים. אבן בגוון כחול הידועה בשם לפיס לזולי מכסה את קרקעית האגם ומעניקה למימיו צבע כחול שמימי.   משם ל- New Athos Cave – אחת המערות הגדולות באבחזיה, הכניסה אליה באמצעות רכבת חשמלית. המערה מחולקת ל-11 אולמות, בשישה מהם מדי יום מתקיימים סיורים מודרכים ובחמישה
    נוספים נערכות עבודות מחקר. בקצה המערה נמצא מפל אבן המואר באורות צבעוניים.

    הדולפינריום באדלר ופארק ריביירה

    ביקור בדולפינריום מעורר רגשות חיוביים בקרב הילדים והמבוגרים כאחד. לא במקרה מקדמא דנא נחשבים הדולפינים לחכמים בין היצורים החיים על פני האדמה. מיתוסים רבים נקשרו בשמם. בדולפינריום מחכה לנו מופע באורך 40 דקות. המנחה עורך תחרויות בין הצופים ומכריז על קטעי המופע. כוכב המופע הוא לוויתן לבן בשם זפיר – צייר וזמר. זפיר נוהג לשרוק את שירו האהוב, להשפריץ מעט מים על הקהל במחווה של ידידות ולבסוף לצייר תמונה. את התמונה ניתן לרכוש בסיום המופע במהלך מכירה פומבית. ארי הים טימופיי, הדולפינה ויטה והלוויתן הלבן בוצמן יציגו קטעי אקרובאטיקה, ישחקו בכדור, יקפצו לתוך חישוק, ירקדו וישירו דואט. האמנים הם חיות במה אמיתיות שלא יותירו אף צופה אדיש.

    בפארק  מספר אגמים. אחד מהם הוא דגם מיניאטורי של הים השחור. אחת הפנינים של הפארק היא “גינת הידידות” שנבנתה ב-1960. על פי המסורת לכל מבקר חשוב ניתנה הזכות לשתול כאן מגנוליה. בשדרה של הפארק גדלים עצים ששתלו אורחי העיר הנכבדים, פוליטיקאים ואנשי ציבור גדולי עולם. במרחק מאתיים מטרים מהפארק נמצא חוף “רביירה” – אחד החופים היפים והנוחים בעיר. על הכיכר סמוך לפארק מוצבת אנדרטה – אות לגבורתם של תושבי סוצ’י בימי מלחמת העולם השנייה.

    מכאן נוכל להמשיך להר אחון הגדול להשלמת החוויה. הדרך אל ההר עוברת באזור הררי יפיפה ועשיר בצמחייה. ביום בהיר נגלה מהמצפה הממוקם בגובה 663 מטרים מעל גובה הים נוף מרהיב לרכס הרי קווקאז הגדול, למרכז העיר סוצ’י וכמובן לים.

    עמק האגדות ושלושים ושלושה מפלים

    מתי שמעתם על אל 33 מפלי מים?  בוואדי ג’גוש יש כאלו כשגובה המפלים – 505 מטרים. אפשר להצטלם על רקע שניים או שלושה מפלים יחד. שביל נוח עם גשרים יוביל אתכם עד המפל מספר שתיים עשרה. משם ממשיך מסלול שנועד לאוהבי הפעילות האתגרית בעלי כושר גופני טוב. העדר תיירים רבים בהמשך המסלול מסייע לשמור על האיזון האקולוגי באזור. המפלים נמצאים באזור יערות עבותים עם עצים ירוקי עד. האוויר הנקי, רשרוש העלווה, זמרת הציפורים וקול שכשוך המים יהפכו את הסיור לחוויה בלתי נשכחת. במהלך הסיור נעצור למנוחה ולארוחה קלה.

    מערות וורונצובו

    לא רחוק מכפר הנופש חוסטה שבאזור סוצ’י נמצאת שרשרת ארוכה של מערות כורכר הידועות בשם מערות וורונצובו. אורכן הכולל של המערות מגיע ל-12 קילומטרים. לכל אורך המערות נגלים נטיפים, זקיפים ואשדות טוף מרהיבים ביופיים ובצורתם. תבליטי הקירות המסיביים עולים על כל דמיון. אורך המסלול הוא כ-600 מטרים.

    פארק סוצ’י

    עולם ההרפתקאות של פארק סוצ’י מונה 14 קבוצות מתקנים: מגלשות ענק לכל המשפחה, מתקן לרחיפה חופשית הכי גבוה ברוסיה בגובה 65 מטרים! רכבת ההרים נמתחת לאורך 58 מטרים ודוהרת במהירות 105 קמ”ש. האורחים הכי קטנים מוזמנים לרכב על סוסי “קרוסלת האגדות” בין דפי האגדות האהובות, לרחף על השטיח המעופף או לנהוג במכוניות ובאופנועים מוזיקליים. כל אחד כאן ימצא שעשוע לפי טעמו. בפארק “סוצ’י” מגרשי משחקים ייחודיים לכל הגילים המאפשרים למידה באווירת משחק.

    שיט בנחל מזימטה

    שיט בנחל גועש הוא כיף אמיתי למי שמגיע מהעיר הלוהטת הישר לתוך קרירות ההרים. רפטינג – שיט בסירות מתנפחות בנחלי ההרים – זו חוויה בלתי נשכחת של מאבק האדם עם איתני הטבע, עם כוחם האדיר של המים! ניתן לבחור בין שיט בקטמרן או בסירת רפטינג. הניווט הוא עצמאי בפיקוח מדריך. אורך המסלול 12 ק”מ. בתום המסלול ימתינו לכם מרחצאות מפנקים.

    ויש גם טיולי סוסים

    לנוח מהמולת העיר ולרכב על סוסים בפינת טבע קסומה במאלי אחון (אחון הקטן). אוטובוס טיולים מודרני יוביל אתכם לשכונת חוסטינסקי בעיר סוצ’י. מכאן  עולים על רכב שטח וכבר כעבור 10 דקות תפגשו את הסוס שלכם. משך הרכיבה – כשעתיים. במהלכה תוכלו ליהנות מהנוף היפהפה לכל אורך המסלול ומהחיבור עם בעל החיים האצילי.

    טיול המשלב, נופים, היסטוריה, אוכל כשר בכשרות מהודרת במלון, תפילות מסודרות, אטרקציות ועולם שאנו כבר לא מורגלים לראותו. שעתיים וחצי טיסה ישירה ואתם שם.



    0 תגובות